Een nieuwe fase voor youth4life & ons zelf - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Talitha & Robert Hoogendoorn - WaarBenJij.nu Een nieuwe fase voor youth4life & ons zelf - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Talitha & Robert Hoogendoorn - WaarBenJij.nu

Een nieuwe fase voor youth4life & ons zelf

Door: Robert Hoogendoorn

Blijf op de hoogte en volg Talitha & Robert

03 November 2014 | Kenia, Nairobi

De vorige keer heb ik geschreven over de Go-live gang van youth4life. Nu zijn we een paar weken verder en het is daarom goed om even terug te kijken op de periode na de Go-live.

Met betrekking tot het platform, hebben we nog heel veel media exposure gekregen. Dat was erg leuk. We zijn bij Ghetto Radio in de studio geweest en deze radio zender heeft een uur lang aandacht aan ons besteed. Ghetto Radio heeft ongeveer een miljoen luisteraars, met name jongeren uit de sloppenwijken en lagere inkomensgebieden, dus dat is super gaaf om aan zulk publiek het platform te presenteren. DJ Mantix was ook aanwezig en heeft voor veel roering gezorgd. Momenteel wordt elke dag ons nummer nog gedraaid en dat is wel erg leuk om te horen.

Ook grote kranten hebben het opgepakt en een stuk geschreven over youth4life. Kortom, aan media aandacht geen gebrek. Het heeft alleen nog niet helemaal tot de gewenste aantallen bezoekers geleid. We hebben nu bijna twee duizend unieke bezoekers gehad en de facebook pagina van dance4life Kenya is meer dan verdubbeld (van 1200 likes naar 2600 likes). We verwachten ook echter pas de grote piek als Safaricom de site online gaat promoten, en dat gaat vanaf vandaag van start. Op zich ook geen slechte resultaten, maar kennelijk is het toch moeilijker om Keniaanse jongeren naar de website te begeleiden. Echter, we zijn nog lang niet klaar met promoten, dus we kunnen nog steeds naar de gewenste aantallen doorgroeien (initiële doel: 15.000 unieke bezoekers). Dus daar zijn we nu druk mee bezig.

Daarnaast zijn we druk met de overdracht naar de Keniaanse organisaties. Want tijd gaat nu snel en over 6,5 week gaan we alweer naar huis. De Keniaanse organisaties gaan ook al een week eerder dicht en iedereen heeft nog wat vakanties te goed, dus blijft er voor iedereen nog maar ongeveer 20 werkdagen over. En dan is de tijd natuurlijk nog maar heel beperkt. Dus de eerste intensieve trainingen zijn al gegeven.

Talitha en ik zelf zijn er lekker ruim een week tussenuit gegaan. We zijn met z’n tweetjes naar Zanzibar gegaan, wat echt een paradijsje op aarde is. We hebben daar 3 keer gesnorkeld, met dolfijnen gezwommen, ik heb gewakeboard, we hebben de grootste landkrabben ter wereld gezien, de colobus aapjes en heel veel ontspannen aan prachtige zwembaden met heerlijk eten en drinken. Dit was een meer dan welkom uitstapje na de hectische periode van begin oktober.

Komende week komt de vrouw van Fulukas over en aankomende donderdag gaan we met haar en een aantal Keniaanse vrienden naar de Willow Creek leadership summit. Ik ben erg benieuwd hoe dit in Kenia zal verlopen. Talitha en ik hebben er erg veel zin in om deze inspirerende conferentie weer mee te maken. Ik hoop dat ik er weer heel veel mag van leren en weer geïnspireerd door mag raken om nog meer te groeien in dienend leiderschap.

Zo naar het einde hebben we nog een paar leuke uitstapjes voor de boeg om onze tijd in Kenia nog optimaal te benutten . We gaan er namelijk vanuit dat we dit niet elk jaar zullen doen. Dat mag ook vast niet van enkele mensen uit onze achterban, dus moeten we nu ook nog maar even wat mooie plekjes opzoeken. Zo gaan we nog een weekendje naar Nakuru, gekregen van onze huisgenoten voor onze beide verjaardagen en gaan we nog 1 safari doen. Het is nog even kijken of de Serengeti nog in ons budget past, anders blijven we in Kenia en gaan we naar Amboseli national park. Ik zelf ga nog met de mannencursus van de Nairobi Chapel naar Sagana in de buurt van Mount Kenya, waar we een survival weekend zullen houden.

Nog maar 6,5 weken te gaan, nog een hoop leuke dingen te doen, maar we kijken allebei ook wel weer erg uit om straks in Nederland te zijn!

Groetjes uit een warm en zonnig Kenia!

Robert

• 03 November 2014 - 19:07

Carla Van Der Zwan:

Weer helemaal op de hoogte. Geniet nog even van de laatste weken. En we zien jullie gauw. Het is zo december.
    Liefs,
    Carla & Richard

• 03 November 2014 - 19:55

Renske:

He die fotos komen me bekend voor ;) goed te weten dat mijn computer skills me niet in de steek hebben gelaten en dat ze goed zijn aangekomen. Het was leuk om wat tijd te hebben doorgebracht met jullie in Zanzibar, ook Natalie vond het super. X

• 03 November 2014 - 20:53

Moeder Els Hoogendoorn:

Lieve kinders,

Fijn om jullie verslag te lezen,al is het meeste mij wel bekend.Wens jullie gezegende dagen toe bij de conferentie. Heerlijk dat wij nu zo aan het aftellen zijn,kan mij niet vlug genoeg gaan.
    Hier is vandaag dan eindelijk de herfst begonnen, ook wel weer knus en gezellig binnen.
    Ook wij hebben genoeg te doen,zeker met ons a.s. concert. En met het oppassen op de kleinzoons,de nodige huisbezoeken, enz. Maar des te sneller gaat de tijd. Houd zielsveel van jullie en bid jullie deze laatste weken alle goeds toe en bovenal Gods onmisbare Zegen! Dikke kus,mamma.