The journey begins - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Talitha & Robert Hoogendoorn - WaarBenJij.nu The journey begins - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Talitha & Robert Hoogendoorn - WaarBenJij.nu

The journey begins

Door: Robert Hoogendoorn

Blijf op de hoogte en volg Talitha & Robert

01 Februari 2014 | Nederland, Amsterdam

Het is vandaag 1 februari, de dag dat ik officieel in dienst ben van Dance4Life. De dag dat het avontuur echt gaat beginnen. Afgelopen week was een rare week met een hoop verschillende emoties. En dat zal de komende tijd nog wel even doorgaan denk ik zo.

Vrijdag was mijn laatste dag biJ Cofely. Het waren maar 3 maanden, maar voor mijn gevoel was de tijd veel langer. Ik heb het er wel heel erg naar mijn zin gehad, met name omdat Cofely mij de kans gaf om mijzelf te bewijzen op het gebied van projectleiding. Daarin toonde zij veel vertrouwen en heb ik 3 grote interne projecten mogen aansturen. Een perfecte aanvliegroute wat mij betreft naar de komende periode. Onder de coaching van een zeer gewaardeerde collega (Jan Huisman) heb ik in 3 maanden waanzinnig veel geleerd. Cofely vond het erg jammer dat ik nu al weg ging en dat is denk ik een mooi compliment.

Afgelopen dinsdag heb ik bij Superp mij verhaal mogen doen op de kwartaalmeeting. Ik had niet verwacht dat dit zoveel impact zou hebben op de mensen. Ik wilde zelf ook liever gaan voetballen die avond, maar Guido (mijn baas) en Anjo (sales directeur) hadden mij overtuigd om toch wat te vertellen over wat mij beweegt. Het bijzondere is dat veel mensen kennelijk worstelen met een stukje bestemming en het nemen van sociale verantwoordelijkheid in deze wereld. Het is dan ook super gaaf als je mensen daarover weer aan het denken kunt zetten en kunt inspireren om uit hun comfort zone te stappen en verder te kijken dan hun eigen veilige wereld groot is. Ik werd er zelf ook weer door geraakt dat het elkaar inspireren om voor elkaar te zorgen een enorm positieve impact kan hebben op elkaar. Een mooie gedachte om mee naar Kenia te nemen.

Vrijdag heb ik ook afscheid genomen van Superp en mijn auto ingeleverd. Gek om na meer dan 10 jaar geen auto meer te hebben. Gisteravond moest een goede vriend mij ophalen voor het tennis ;).

Afgelopen donderdag heb ik alvast een voorproefje op het project mogen krijgen door een uitwisseling dag op het kantoor van Vodafone in Amsterdam. Inspirerend om te horen wat de groep van de vorige editie voor elkaar heeft gekregen. Dit maakt me des te enthousiaster om nu echt te beginnen!!

Komende week zit ik een week in Amsterdam bij Dance4Life om na te denken over de doelen van het project en training en informatie te krijgen over dance4life. De week erna zit ik dan een week bij IICD in Den Haag met dezelfde doelstellingen. Woensdag 19 februari vertrek ik dan naar Kenia. Aankomende zaterdag gaan Talitha en ik uit ons huis.

Het worden gekke, maar bovenal inspirerende weken in aanloop van het project. Ik ben super blij dat deze kans in het verschiet ligt en kan niet wachten om te beginnen.

Kortom, let the journey begin ...



  • 01 Februari 2014 - 18:50

    Els Hoogendoorn:

    Gelukkig zijn jullie nog even dichtbij en kunnen we elkaar zien en knuffelen.Voor ons als ouders wordt het ook een spannende tijd.Maar we hebben er vertrouwen in dat het goed zal gaan.Jullie weten dat wij om jullie heenstaan en voor jullie bidden

  • 05 Februari 2014 - 18:16

    David:

    Alle succes toegewenst tijdens de komende journey !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Talitha & Robert

Gezamenlijk profiel van Talitha en Robert, die samen een jaar naar Kenia gaan om daar in diverse ontwikkelingsprojecten te participeren.

Actief sinds 17 Jan. 2014
Verslag gelezen: 610
Totaal aantal bezoekers 18519

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 18 December 2014

World of Difference in Kenya

29 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Vacation 1: Uganda, Rwanda & Congo

Landen bezocht: